מחקר מפתיע מגלה: ראש הממשלה נתניהו צדק ב'נאום המופתי'

    דוד לזר | צילום: לע"מ 8 Comment on מחקר מפתיע מגלה: ראש הממשלה נתניהו צדק ב'נאום המופתי'
    16:27
    13.05.24
    מנחם טוקר No Comments on האב השכול מספיד: "המוטו של יוסי בחיים היה לעשות רק טוב"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מחקר חדשני אודות הגרמנים מצא כי אחת הטענות של ראש הממשלה בנימין נתניהו נכונה בהחלט, וכי היטלר שינה את תכניתו לגירוש מוחלט של היהודים מאירופה ב-12 בדצמבר 1941 או בסמוך לכך, והחליט על השמדה טוטאלית של היהודים באירופה.

    המחקר בוצע במסגרת עבודת פוסט-דוקטורט במחלקה למדע המדינה באוניברסיטה העברית בירושלים על-ידי ד"ר יהודה כהן, ופורסם ב-2010, והוא עונה בין היתר על השאלה 'מי החליט על השמדת יהדות אירופה?'.

    המסקנות לשאלה זו, כפי שעולה מהמחקר הן: עד דצמבר 1941 הייתה תכניתו של היטלר לבצע גירוש טוטאלי של יהדות אירופה, בתחילה – למדגסקר, ולאחר מכן שונה היעד "למזרח", על-בסיס ההנחה, שבאביב 1942 יושלם כיבושה של ברית המועצות.

    השינוי בהחלטתו של היטלר להשמיד את יהדות אירופה במקום לגרשה התרחש בסוף שנת 1941 בעקבות כניסתה למלחמה של ארצות הברית ומתקפת הנגד בחזית הרוסית. ההחלטה להפוך את אירופה ל'נקייה מיהודים' הייתה החלטה עקרונית של היטלר, בהתאם למניעים פנימיים של הגרמנים, ולא נבעה מ'אנטישמיות'.

    בנוסף, השינויים במערך הכוחות הצבאיים והפיכת המלחמה האירופית למלחמת עולם, הבהירו להיטלר כי יימנע ממנו ביצועה של תכנית הגירוש הטוטאלית שתכנן במקור, ולכן – כדי להשיג את המטרה העקרונית שתחום ההשפעה הגרמני יהיה 'נקי מיהודים' – החליט היטלר לשנות את תכנית הגירוש הטוטאלי לתכנית של השמדה טוטאלית.

    האם נתניהו צדק לגבי תפקידו של המופתי בהחלטה? עובדה היסטורית ידועה היא – המופתי של ירושלים נפגש עם אדולף היטלר בברלין ב-28.11.1941, והתרשומת משיחה זו כוללת התייחסות לגורל היהודים באירופה וב"תחום הערבי", אם-כך, הפגישה של המופתי עם היטלר התקיימה כשבועיים לפני החלטתו של היטלר לשנות את תכנית הגירוש הטוטאלי לתכנית של השמדה טוטאלית של יהדות אירופה.

    האם היטלר שינה את החלטתו בעקבות הפגישה עם המופתי? למרות שאין עובדות היסטוריות שמאשרות או מבטלות השערה כזו, ולמרות שמועות שהמופתי הציע להיטלר 'לשרוף את היהודים' במקום לגרשם, הרי לפי מחקרו החדשני של ד"ר יהודה כהן  ברור, כי טענתו השנייה של נתניהו, שהיה זה המופתי של ירושלים – חאג' אמין אלחוסייני – ששיכנע אותו לשנות את תוכנית הגירוש ולהפכה לתכנית השמדה – אינה מבוססת, היות ושינוי התכנית של היטלר לגבי גורל היהודים באירופה נבע ממניעים גרמניים פנימיים, ללא קשר לשאלה מה אמר המופתי להיטלר, ומה היו האינטרסים של הערבים בארץ ישראל.



    8 תגובות

    מיין תגובות
    1. 8

      מישהו יכול להסביר לי מה משמעותו של משפט מטומטם זה:
      "ההחלטה להפוך את אירופה ל'נקייה מיהודים' הייתה החלטה עקרונית של היטלר, בהתאם למניעים פנימיים של הגרמנים, ולא נבעה מ'אנטישמיות'."
      כלומר אם לא הייתה כאן אנטישמיות אז למה לנקות מיהודים? ולמה בעינויים זוועתיים כאלו???

    2. 7

      בשנת תשמ"א, לפני כ 35 שנה, שמעתי מפי קדשו של ענק הדור זיע"א, שהוא עצמו היה בשואה האיומה, ואיבד את 250 מבני משפחתו הקרובה, ואת אשתו וילדיו, שהמופתי היה שותף בהסתה ובדירבון הפיתרון היהודי, ולהשמדת יהודי אירופה,

    3. 6

      יאלע קדחו על הנושא הזה לא משנה אם העובדה הזאת נכונה או לא לעניות דעתי ביבי הביא דוגמא שלא משנה מה אנחנו עושים תמיד ירצו להשמידנו כל פעם אם תירוץ חדש

    4. 5

      לתגובה מספר 3:
      לפי דעתי, הכוונה שהיא כן נבעה מאנטישמיות…
      לכן זה כתוב בגרשיים…
      כביכול שאלו היו המניעים הפנימיים שלהם..
      מקווה שהבנתי נכון…

    5. 4

      עלמה דיון הסרק כאן? משעמם לנו אז מתעסקים בשטות כזאת או אחרת שפניהו מגבב??מה זה משנה ? המופתי כמו הטלר ימח שמם וזכרם הם עמלק נו אז מה? במקום לעקור את כל שדרי התישקורת העוינת את העם היהודי בישראל(גל״ץ רשת ב ערוץ 2 וכו׳) ולהעמיד שופטים בישראל עפ״י בחירת העם לבנות ביש״ע ולחסל טירור כמו שפוטין יודע, מכריז נתניהו על שתי מדינות לשני עמים ומבקש ככלב השב על קיאו שאבו מאזן מכחיש השואה(מה הדיון על המופתי או הטלר אם כלל לא היתה השמדת יהודים והעם הפלסטיני -המצאת 1964 -חי כאן מימי בריאת העולם?).
      את כל מה שאני כותב כאן ביבי הלולין יודע הרי הוא הסטורי ון דגול ולכן זה הופך אותו לרשע מרושע שאין כוחו אלא בפיו. ודי למבין !
      פתרון?הצטרפו לתנועת זהות של פייגלין לפחות נעשה השתדלות(בנט וביתו היהודי יושבים יחסית בשקט וגם התבטאויותיו של מוטי יוגב על בג״ץ הם כקול קורא במדבר!הם בממשלה והטענה היחידה של השמאל ההזוי שאני מסכים איתה היא שהם אחרים למצב )שבת שלום לכל בית ישראל.

    6. 3

      לצערנו מנהיגי הפלשתינים גדלו על בירכיו של אבי צורר היהודים.

    7. 2

      המופתי לא היה אויר, הוא במגעים עם היטלר ובכיריו עוד משנת 1933 כדי שלא יאפשרו הגירתם לפלשתינה-א"י. אפילו עבר לגור לברלין ונהיה אחד מצוותו של הימלר…. קיבל דרגות SS
      היה בעל השפעה ומישקל לגבי גורל היהודים השמדה או גירש או הגירה.היה מאדריכלי ביצוע הפתרון הסופי.לא היה בעל הרעיון אבל כן היה אחד הגורמים להחלטה של ביצוע הפתרון הסופי ,
      חיסול תעשייתי, משרפות ועוד רעיונות….

      .

    8. 1

      האם היטלר שינה את החלטתו בעקבות הפגישה עם המופתי? למרות שאין עובדות היסטוריות שמאשרות או מבטלות השערה כזו, ולמרות שמועות שהמופתי הציע להיטלר 'לשרוף את היהודים' במקום לגרשם, הרי לפי מחקרו החדשני של ד"ר יהודה כהן ברור, כי טענתו השנייה של נתניהו, שהיה זה המופתי של ירושלים – חאג' אמין אלחוסייני – ששיכנע אותו לשנות את תוכנית הגירוש ולהפכה לתכנית השמדה – אינה מבוססת, היות ושינוי התכנית של היטלר לגבי גורל היהודים באירופה נבע ממניעים גרמניים פנימיים, ללא קשר לשאלה מה אמר המופתי להיטלר, ומה היו האינטרסים של הערבים בארץ ישראל.

      מתוך המאמר עצמו